Na początek

Funkcjonalność sklepu internetowego – co mieć muszę a co jest dodatkiem?

Funkcjonalność sklepu internetowego – co mieć muszę a co jest dodatkiem?

Funkcjonalność sklepu internetowego może zaważyć na sukcesie lub też porażce sklepu internetowego. Warto rozeznać się, jakie funkcjonalności swoim klientom oferują sklepy konkurencyjne.

Na funkcjonalność sklepu warto spojrzeć z perspektywy klienta. W pierwszej kolejności sprawdźmy na sposób prezentowania oferty. Większość klientów często przy wyborze produktów kieruje się ceną. Bardziej to doceniają, gdy interesujący produkt jest objęty promocją. Warto więc produkty promowane odpowiednio eksponować. Jeżeli w produktach znajdujących się na pierwszej stronie nie ma nic interesującego – klient przejdzie do wyszukiwarki. Trzeba więc zadbać o to, by wyszukiwarka była intuicyjna i sposób jak najdokładniejszy wskazywała produkty.

Wybrane produkty trafiają do koszyka. To właśnie na tym etapie wiele osób rezygnuje z zakupów, porzucając koszyk. Musi on być więc jak najbardziej „user friendly”, tj. możliwie najbardziej przyjazny klientowi. Klient w koszyku musi widzieć wszystkie najważniejsze informacje – co się znajduje w koszyku i w jakich ilościach, jak również cena tych produktów.

Gdy klient zdecyduje się na zakup, dochodzi do finalizowania transakcji, poprzez dokonywanie płatności. Niewiele jest sklepów, które nie posiadają płatności elektronicznych. Są one sporym ułatwieniem dla przedsiębiorców jak również klientów. Trzeba więc sprawić, by proces płatności był jak najprostszy, by nawet najmniej obyte z internetem osoby były w stanie poradzić sobie z tym zagadnieniem. Udało się zrealizować płatność? Klient chciałby wiedzieć, co się dzieje z zakupionym towarem. Potrzebne więc będą rozwiązania integrujące sklep z przewoźnikami, by klient wiedział, na jakim etapie jest dostawa. Same powiadomienia przesyłane drogą mailową mogą być niewystarczające, klient powinien mieć udostępniony numer listu przewozowego i możliwość skorzystania z systemu trakingowego (rozwiązanie pokazujące, gdzie dokładnie znajduje się przesyłka). Klienci mogą mieć jakieś pytania do obsługi sklepu, dlatego też warto umożliwić jakąś formę komunikacji. Jednym z lepszych rozwiązań są komunikatory, dzięki czemu korespondencja może odbywać się w czasie rzeczywistym, a zintegrowanie jej z platformą sklepu pozwala na lepsze rozeznanie (widzimy profil klienta, zakupione przez niego produkty czy też wszystkie uprzednie transakcje).

Są to rzeczy, które widzi klient. Są także kwestie dla klienta niewidoczne, jednakże poprawiające komfort obsługi. Chodzi przede wszystkim o elementy odpowiedzialne za zarządzanie stanami magazynowymi. Im bardziej są one rozbudowane, tym łatwiej efektywnie zarządzać sprzedażą. W przypadku większej ilości pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż warto zadbać o to, by osoba zarządzająca sklepem miała wiedzę, który z pracowników jakie czynności w sklepie wykonał, jak również w jakich konwersacjach (i w jaki sposób) z klientem brał udział. Nie można także zapomnieć o elementach, które powinny usprawnić proces zoptymalizowania sklepu, zarówno pod kątem wydajności jak i pozycjonowania (o czym wspomnimy w kolejnych częściach.

Jakie elementy nie są niezbędne, jednakże mogą usprawnić działanie? Przede wszystkim moduły odpowiedzialne za obsługę programów partnerskich czy też lojalnościowych – nie wszystkie sklepy wykorzystują takie rozwiązania. Można także wykorzystać różnego rodzaju elementy zmieniające sposób prezentowania produktów, jednakże nie jest to wymagane, jeżeli podstawowa forma w zupełności nam odpowiada.

Nasza Strona internetowa wykorzystuje pliki cookies oraz podobne technologie w celi świadczenia Państwu usług z zachowaniem najwyższych standardów, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie ze Strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Prywatności”
Więcej Akceptuję